weneedchange.blogg.se

Om samhälle, ekonomi, historia, naturvetenskap, media och politik.

Matilsk, elaka barn och Växjöbesök

Publicerad 2015-08-08 19:50:54 i Allmänt,

Jag har bantat sen i onsdags, och även om det inte tar på fettet så tar det på humöret. Det är andra gången som jag försöker mig på något liknande, förra gången var 5:2 för kanske 1.5 år sedan, och det blev samma sak då (fast värre). Funderar lite på hur tjejer gör, eller om det är jag som är kopplad annorlunda, men jag tycker att det är näst intill outhärdligt. Dålig sömn, latent ilsken och väldigt mycket sömn. Poängen med det hela är att jag köpt en slim-fit kostym till bröllopet, men jag provade den iallafall idag och den var smashing så det kanske kommer vara värt att ha lidit i slutänden.

I helgen har vi haft Anjas kompis Tilda, från Växjö, på besök. De har inte setts på över två år och eftersom Tilda, med familj, kommer på bröllopet kände hon nog att ta var kul att träffas lite före. Som vanligt med Anjas kompisar var det trevligt.

Idag var vi ute, och Samson var med, vid Bergs slussar och badade. Känns lite bittert att vi inte är på Gotland denna veckan, i stället för förra, men Bergs är fint och jag uppskattar det Östgötska kulturlandskapet. Det var ganska få på stranden, men bland det första vi fick se var hur några tjejer i 10-12 års åldern matade andungar för att sedan försöka fånga de med hov, allt medan föräldrarna tittade på i godan ro. Anja skrek att vad tusan höll de på med, och jag skrek att det de ägnade sig åt var djurplågeri. Sen vände jag mig mot föräldrarna och sa högt "Jävla whitethrashtjockisar!" (de var verkligen feta, och barnen likaså)

Det var jäkligt skönt med en kvart i halvkyligt vatten för att lugna ner känslorna efter det, och under tiden hann familjen lomma iväg.

Annars försöker jag att sitta i solen så mycket som möjligt. Kanske insupa lite solenergi i allt elände. Och sen planerar vi så klart bröllop för fullt. Nu börjar det dra ihop sig, och det känns ganska pirrigt. Jag grät ju nästan när vi gick igenom vad som skulle ske i kyrkan tillsammans med prästen, så där känns det inte helt stabilt. Sen är det en jäkla massa logistik som ska till, och det går ju egentligen på rutin (att planera ett bröllop skiljer sig inte jättemycket från att planera ett seminarium) men tar ändå en massa fokus. Tillråga på allt har det gått magsjuka i familjen (jag och Anja) och det är också något av en energitjuv. Anja har jobbat den här veckan, men tvingades vara hemma måndag, tisdag.

Well, samtidigt försöker politikerna i Europa hitta olika vägar för att hantera de stora flyktingströmmarna. Dessutom verkar de göra ett riktigt dåligt jobb, och något unikt hände när Staffan Heimersson hade en riktigt bra krönika i dagens Aftonbladet på temat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela