weneedchange.blogg.se

Om samhälle, ekonomi, historia, naturvetenskap, media och politik.

Bröllop och den närmaste tiden

Publicerad 2015-08-14 18:31:25 i Allmänt,

Idag är det åtta dagar kvar till dess att jag och Anja gifter oss. En abstrakt händelse, och en att göra lista på kanske hundra punkter, kommer plötsligt att bli konkret. Nåväl, jag är väldigt nöjd med hur vi har planerat det hela.

Först kommer jag och Anja att ha en semestervecka på Gotland, och nu ska det jävlar i mig verka bli bra väder. Nästa fredag har vi ett mingel hemma hos mina föräldrar. Fördelen med att ordna någonting på Gotland är att folk måste stanna länge för att det ska kännas värt resan och ett mingel, med tanke på att många aldrig har träffats förut, kan nog sitta bra. Det är mina släktingar, Anjas släktingar, mina vänner, Anjas vänner, Urbans (best man) fru som migrerat hit från Uganda för mindre än en månad sedan och Marks nya tjej Ida Sjöstedt (som faktiskt vann Elle-galan för bästa designer i våras). Jag gillar också skarpt att det är många barn med, det gör liksom sitt till helheten. 

Bröllopet sedan kommer att vara klassiskt, men en kompis kommer att läsa en slaktad rocklåt i kyrkan och jag och Anja kommer mera se ut som att vi hänger i VIP-rummet på Laroy än att vi ska gifta oss. Maten kommer därefter att vara min favoritsommarmat, och det kommer vara ett överflöd, och allsången kommer att vara låtar av min ständige favoritmusiker. Utöver allvaret i situationen tror jag att det kommer att bli jäkla trevligt.

Efter bröllopet blir det kräftskiva helgen efter. Därefter blir det surströmmingsskiva. Sen blir det Jennys disputation inom läkarvetenskap och sen tror jag att vi, ta mig fan, åker på smekmånad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela